مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...

در حالی که چیزی به عنوان لاغر کردن سریع یک نقطه از بدن وجود ندارد که مشخصا بتواند بر روی ساق پا و ران‌ها تاثیرگذار باشد، شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه روتین


چاقی ساق پا

در حالی که چیزی به عنوان لاغر کردن سریع یک نقطه از بدن وجود ندارد که مشخصا بتواند بر روی ساق پا و ران‌ها تاثیرگذار باشد، شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه روتین از شر چربی‌های اضافه بدن‌تان خلاص شوید. ورزشی را انتخاب کنید که کمک می‌کند تا پاها خوش فرم شوند و علاوه بر آب کردن چربی‌های اضافه، عضله پا را تقویت کند. در اینجا اطلاعات اولیه جهت اقدام برای لاغر کردن چربی پا را توضیح داده‌ایم.

ساق پا چطور چاق می‌شود؟

چاقی ساق پا و ران ها

اول از همه باید بدانید که داشتن چربی در بدن کاملا طبیعی است! طبق گفته کنسول ورزش آمریکا (American Council Exercise) حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد از وزن طبیعی مردان را چربی تشکیل می‌دهد، در حالی که در این میانگین در زنان بین ۲۵ تا ۳۱ درصد از وزن‌شان است. چربی بدن معمولا به طور یکسان در بدن جذب می‌شود، اما معمولا در برخی از نقاط بدن چربی بیشتری انباشته می‌شود که دلیل این موضوع معمولا به ژنتیک برمی‌گردد. چاقی ساق پا و ران‌ها می‌تواند تشکیل شده از چند نوع سلول چربی باشد:

چربی زیر پوستی (Subcutaneous fat): رایج‌ترین قسمتی که این چربی انباشته می‌شود در قسمت ران‌ها است و جای آن‌ها دقیقا زیر پوست است. بیشتر حجم چربی انباشته در پاها زیرپوستی است که مشکلات کمتری در آینده پدید خواهد آورد.

چربی درون ماهیچه‌ای (Intramuscular fat): چربی در بین ماهیچه‌ها پخش می‌شود شبیه لایه‌‌های چربی که در گوشت می‌بینیم.

۳ راه پیشنهادی برای لاغر شدن ران‌ها ساق پای چاق

  1. ورزش ایروبیک

فواید <a href=ورزش هوازی" width="822" height="522" data-lazy-loaded="true" />

اولین قدم برای آب کردن چربی کلی بدن «ورزش ایروبیک یا هوازی» است. بر اساس نتایج تحقیقات، دانشگاه ورزش درمانی آمریکا به میانگین ۳۰ دقیقه ورزش برای حداقل ۵ روز از هفته را توصیه می‌کند. شما می‌توانید این ۳۰ دقیقه را پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه سواری کنید اما به یاد داشته باشید که مهم این است که ورزشی را انتخاب کنید که می‌توانید به بهترین نحو خودتان انجام دهید تا ضربان قلب‌تان بالا رود و بیشترین میزان کالری را بسوزانید. یکی از بهترین ورزش‌های هوازی برای لاغر شدن پاها دوچرخه‌سواری است. دوچرخه سواری با شدت پایین برای کسانی که تازه‌کار هستند بسیار کمک می‌کند و همچنین به زانو زیاد فشار نمی‌آورد. دوچرخه‌سواری همچنین باعث قوی شدن این عضله‌ها در پا می‌شود:

  • پشت ساق پا
  • همسترینگ
  • سرینی یا گلوتئال (یکی از ماهیچه ناحیه باسن)
  • چهارسر ران

اگر شما نمی‌توانید به باشگاه و کلاس‌های هوازی بر پایه دوچرخه‌سواری بروید می‌توانید یک دوچرخه ثابت برای خانه بگیرید. اگر به دنبال گزینه بهتر هستید دوچرخه خود را از انبار بیرون بیاورید و از خانه بیرون بزنید تا حین ورزش کمی هوای تازه ضداسترس استشمام کنید.

  1. قوی کردن عضلات

لاغر کردن پا

آب کردن چربی پا به تنهایی، می‌تواند باعث شل شدن و آویزان شدن پوست پاها شود. به همین دلیل شما باید زمانی را برای تقویت عضلات‌ خود اختصاص دهید. وزنه و دستگاه روئینگ (Rowing) ابزار موثری برای قوی کردن عضله پا هستند. اما شما می‌توانید بدون این ابزارها هم عضله پای خود را قوی کنید.

تمرین لانگ (Lunge) جامع‌ترین دامنه حرکتی برای ورزش پا است؛ چراکه این تمرین عضله‌های چهار سر ران و همسترینگ را تقویت می‌کند و در عین حال سرینی باسن و داخل ران‌ها را لاغر می‌کند. برای یک تمرین لانگ کامل و بی‌نقص مراحل زیر را دنبال کنید.

چاقی پا

  1. صاف بایستید و برای تعادل بیشتر دست‌های خود را روی لگن خود بگذارید.
  2. پای راست خود را جلو بگذارید و سپس پای چپ را به همان اندازه عقب بگذارید. حالا پای راست خود را از زانو خم کنید و تا جایی پایین بیایید که زانوی شما زاویه ۹۰ درجه بسازد.
  3. برای پیشگیری از آسیب مطمئن شوید که زانوی پای راست شما از مچ پای‌تان جلوتر نرود و کاملا در یک راستا قرار گیرند.
  4. سنگینی ‌وزن خود را روی پاشنه‌ها‌یتان بیاندازید.
  5. با فشار به پایین به موقعیت قبلی خود برگردید.
  6. بعد از چند بار تکرار این حرکت، به سراغ پای چپ بروید و همین ترتیب را اجرا کنید.

چند تمرین دیگر برای تقویت عضلات پا در خانه شامل:

  • رفتن روی نوک پنجه و برگشتن (calf raises)
  • بلند کردن پاها در حالت خوابیده (leg lifts)
  • اسکوات (squats)
  1. کم کردن کالری

کم کردن کالری

ورزش کردن بهترین و موثرترین راه برای فرم دادن و لاغر کردن ساق پا و ران‌ها است، اما شما باید از درون هم با آن سلول‌های چربی مبارزه کنید! کاهش کالری مصرف اولین قدم برای لاغر کردن هر قسمت بدن است، چرا که بدن شما اولین باری که به انرژی نیاز داشت به صورت طبیعی به سراغ چربی‌های اضافه می‌رود و از آن‌ها برای تامین سوخت خود استفاده می‌کند. به کالری که مصرف می‌کنید به عنوان بودجه نگاه کنید و سعی کنید که به اندازه بودجه خود و مصرف کنید نه بیشتر و نه حتی کمتر؛ حداقل برای بیشتر روزهای هفته.

هیچ رژیم غذایی جادویی برای لاغر کردن پاها وجود ندارد، اما دقت در آن‌چه که می‌خوریم می‌تواند به شما کمک کند. قبل از این‌که تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود بگیرید، باید با پزشک خود صحبت کنید، مخصوصا اگر در حال درمان هر گونه بیماری هستید.

تغییرات در فرم پا زمان‌بر است

 

لیفت پا

بسیاری از رژیم‌های غذایی یا مربیان ورزشی به شما قول تغییرات سریع در فرم پا را می‌دهند اما همانند کاهش وزن، رسیدن به پاهای خوش فرم نیز نیازمند زمان و مداومت است. با صبوری به پاهایی لاغرتر، قوی‌تر و متناسب‌تر با بدن‌تان دست پیدا خواهید کرد.

منبع: دیجی مگ

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 9
:: ارسال شده در: سلامت ,

:: مطالب مرتبط:
یبوست چیست؟راههای سریع درمان یبوست
علائمی که نشان می دهند مراقب خودتان نیستید

:: برچسب‌ها: ساق پا , لاغر کردن ساق پا , چطور ساق پارا لاغر کنیم , رش های لاغر کردن ساق پا , راه های لاغر شدن ساق پا , ورزش برای لاغری ساق پا , ورزش برای تقویت ساق پا , آموزش لاغر کردن ساق پا , آموزش تصویری , ورزش ایروبیک , تناسب اندام , تمرین ساق پا ,
نویسنده
نویسنده : Admin
تاریخ : [شنبه 21 مهر 1397 ] [ 22:4]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
طرز تهیه آش زرشک + خاصیت آش زرشک تاریخ : یکشنبه 27 آبان 1397
نتانیاهو: تا ابد در بلندی‌های جولان می‌مانیم تاریخ : یکشنبه 27 آبان 1397
آیا کلاس ژیمناستیک برای کودکان مفید است؟ تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
زیباترین مسیرهای قطار در دنیا + تصاویر تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
طرز تهیه کرم شکلات تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
چگونه هر بار عکس‌هایی شفاف و بدون نویز بگیریم تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
یبوست چیست؟راههای سریع درمان یبوست تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
هرگز از خاشقجی نخواستم به ترکیه سفر کند تاریخ : شنبه 26 آبان 1397
آخرین ارسال های انجمن
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 1661
کل نظرات کل نظرات : 200
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6
تعداد اعضا تعداد اعضا : 79

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 730
باردید دیروز باردید دیروز : 1,583
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 15
بازدید هفته بازدید هفته : 730
بازدید ماه بازدید ماه : 44,197
بازدید سال بازدید سال : 176,945
بازدید کلی بازدید کلی : 864,894

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.146.195.24
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
UstA
Translate : UstA

logo-samandehi