مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...

صنعت


 

 
پژو 206 و پژو پارس بیشترین کاهش قیمت را طی سه روز گذشته داشته‌اند.

 
قیمت خودرو برای سومین روز پیاپی روند نزولی خود را ادامه داد، به طوری‌که پژو 206 تیپ 5 با 1 میلیون 600 هزار تومان بیشترین و سمند ELX با 400 هزار تومان کمترین کاهش را داشت.

 
به نظر می رسد با انتشار شایعاتی در خصوص خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای کمتر از 50 میلیون، روزهای آینده شاهد کاهش بیشتری در خودروهای این ردیف قیمتی باشیم.

 
منبع: ایلنا

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 12
:: ارسال شده در: اخبار , داخلی , صنعت , خودرو ,

نویسنده
نویسنده : Admin
تاریخ : [دوشنبه 09 مهر 1397 ] [ 23:43]
تاریخ

گروه خودروسازی ایران خودرو طرح جدید فروش 53 هزار دستگاه از محصولات خود را منتشر کرد.
جزئیات طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد/ مهر 97

به اطلاع کليه متقاضیان محترم مي رساند، پيش فروش محصولات شركت ایران خودرو از روز سه شنبه مورخ 97/07/03 تا زمان تکميل ظرفيت، به شرح ذيل اعلام مي گردد.

شايان ذكر است باتوجه به لزوم تسهيل در فرايند ثبت نام خودرو، فروش خودروها در 6 روز و براساس اولين رقم سمت راست كدملي به ترتيب ذيل انجام مي شود.

ظرفيت ثبت نام، بين روزهاي مختلف و متناسب با كد ملي هاي مختلف تسهيم شده است.

ظرفيت هر روز در ساعت 10 صبح روز اعلام شده در بند زير فعال و قابل ثبت نام خواهد بود.

گروه يك: از روز سه شنبه 97/07/03 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 1 باشد.

گروه دو: از روز چهار شنبه 97/07/04 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 2 و 3 باشد.

گروه سه: از روز پنج شنبه 97/07/05 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي 4 و 5 باشد.

گروه چهار: از روز شنبه 97/07/07 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 6 و 7 باشد.

گروه پنج: از روز يكشنبه 97/07/08 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 8 و 9 باشد.

گروه ششم: از روز دوشنبه 97/07/09 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 0 باشد.

قواعد و نكات مهم:

ثبت نام در اين بخشنامه صرفاً براي مشترياني كه داراي گواهينامه خودرو (تاريخ صدور گواهينامه قبل از ثبت نام) مي باشند، امكانپذير است. لذا نمايندگي مي بايست كپي گواهينامه مشتريان (ممهور به مهر نمايندگي) را به همراه ساير مدارك الزامي به سازمان تحويل نمايد.

ثبت نام در اين بخشنامه صرفاً براي مشتريان خودرو اولي و افرادي كه مالك خودرو نيستند، (اعم از خودروي ايران خودرويي و يا غير ايران خودرويي) مجاز مي باشند.

در خصوص موارد فوق، در هنگام ثبت نام صحت اطلاعات براساس خوداظهاري مشتري كنترل مي شود. اما در زمان تحويل صحت اظهارات متقاضيان براساس مستندات كنترل خواهد شد.

در اين بخشنامه هر كد ملي مجاز به ثبت نام فقط يك دستگاه خودرو مي باشد.

ثبت نام در اين بخشنامه براي مشترياني كه اخيرا در شركت سايپا ثبت نام نموده اند، امكانپذير نيست.

قيمت نهايي خودرو در اين شرايط، در زمان تحويل خودرو تعيين خواهد شد.

زمان فعال سازي اين بخشنامه:
ساعت ۱۰ صبح روزهاي سه شنبه 97/07/03 الي دوشنبه 97/07/09 بر اساس زمانبندي تعيين شده مي باشد.

 

جزئیات طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد / مهر 97

 

منبع: iranjib.ir

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 18
:: ارسال شده در: صنعت , خودرو ,

نویسنده
نویسنده : Admin
تاریخ : [دوشنبه 09 مهر 1397 ] [ 12:29]
تاریخ

 

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

خودروهای خودران با قابلیت‌های رباتیک فراوان تولید شده که آینده صنعت حمل و نقل و به خصوص نحوه تحویل کالا در شهرها را متحول می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، مسؤولان شرکت رنو می‌گویند خودروهای خودران، برقی و قابل اتصال به هم هستند و از توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات خود نیز برخوردار هستند.

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

 

این خودروهای خودران که ای زد – پرو نام دارند دارای محفظه ای برای نگهداری کالا بوده و می توانند سفارشات را به طور خودکار به مقصد برسانند. آنها بعد از ثبت سفارشات و انجام خریدهای آنلاین می توانند محصولات درخواستی را بدون نیاز به دخالت انسان به مقصد حمل کنند.

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

 

مسؤولان شرکت رنو می‌گویند تا سال 2030 تقاضا برای دریافت کالا در درون شهرها تا 20 درصد افزایش می یابد و شلوغی خیابان ها استفاده از خودروهای خودران و هوشمند را به یک ضرورت مبدل می‌کند.

 

اگر چه این خودروها که قادر به حرکت گروهی هستند، خودران هستند؛ اما به طور دستی هم قابل کنترل هستند و امکانات لازم بدین منظور در آنها پیش بینی شده است. آنها می توانند یک مسیر را در کنار هم و به طور گروهی طی کنند و در ادامه برای رسیدن به مقصد نهایی از هم جدا شوند.

 

برای ردگیری حرکت این خودروهای هوشمند و کنترل آنها و همین طور باز کردن قفل آنها در مقصد هم یک برنامه تلفن همراه ویژه طراحی شده است.

 


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 7
:: ارسال شده در: صنعت , خودرو ,

نویسنده
نویسنده : aseman
تاریخ : [شنبه 07 مهر 1397 ] [ 11:38]
تاریخ

خودروساز ایتالیایی فراری از جدیدترین محصول خود (Ferrari 488 Spider _ 2019 ) رونمایی کرد.

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 

اخبار,دنیای خودرو,فراری

 


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

:: بازدید : 31
:: ارسال شده در: صنعت , خودرو ,

نویسنده
نویسنده : aseman
تاریخ : [سه شنبه 13 شهريور 1397 ] [ 13:2]
تاریخ

 

نتیجه تصویری برای تاریخچه ایران خودرو

 

 ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در 40 سال اخیر بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو  در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از 28 اسفندماه 1342 با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از40سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف ایران به فعالیت خود ادامه می دهد .

 

 

شرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است .

 

 

اما تولید اتوبوس آن هم به تیراژ محدود خواسته‌های برادران خیامی، مدیران آن روز ایران خودرو، را برآورده نمی‌کرد، و به همین دلیل در آن زمان آنها سعی کردند با کارخانجات خودروسازی دنیا ارتباط برقرار کنند تا بتوانند خودرویی را برای اقشار متوسط در ایران تولید کنند.

 

تصویر مرتبط

 

 

 

فورد، پژو، فولکس‌ و تالبوت برخی گزینه‌هایی بودند که با آنها تماس برقرار شد. هنوز هم بسیاری بر این باورند که استعمار پیر انگلستان که صنعت خودروی خود را در آن روزگار مظهر اراده ملی خود می‌دید، به وسیله راه‌هایی که همه به آن روش‌های انگلیسی نام می‌دهند سبب شد تا شرکت تالبوت بتواند جای شرکت‌های آلمانی و فرانسوی را بگیرد؛ اما عده‌ای دیگر نیز می‌گفتند در آن زمان تنها کارخانجات انگلیسی روی خوش به مدیران ایران خودرو نشان دادند. به هرحال پیکان وارد ایران شد.

 

 

درسال 1345 قراردادی بین شرکت ایران خودرو و تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودروی پیکان که نام انگلیسی آن هیلمن بود منعقد شد و به طور رسمی با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان که در آن روزگار زیرمجموعه شرکت کرایسلر آمریکا بود تولید پیکان در اردیبهشت سال 1346 با ظرفیت 60 هزار دستگاه آغاز شد، این تیراژ به تدریج به 120 هزار دستگاه رسید.

 

 

 

 

 

 

اما ورود اولین پیکان به خیابان‌های تهران بسیار جالب بود، خودرو بعد از طی مسافت کمی جوش می‌آورد، علت هم مشخص بود، رادیاتور برای انگلستان طراحی شده بود نه ایران؛ بعدها با اصلاح این ایراد، مشکل پیکان تا حدودی حل شد.

تولید داخل این خودرو به آرامی و با شکل‌گیری قطعه‌سازان کوچک و بزرگ و با به وجود آمدن نظام‌های مهندسی در حال افزایش بود.

شاید دانستن این مطلب جالب است که تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد. پیکان را شاید هنوز هم بتوان در استرالیا دید، محبوب‌ترین مکان‌هایی که بعد از ایران این خودرو در آن تولید یا فروخته شده است را می‌توان انگلستان و استرالیا دانست.

 

 

 

چهره خودرو که طراحی آن در سال 1965 به پایان رسیده و در سال 1966 نیز در شهر کاونتری انگلستان تولیدش آغاز شده بود آکنده از فرم‌های هندسه و قرینه‌ای است که چهره یک اتومبیل کلاسیک را تداعی می‌کند.

مدل‌های اولیه پیکان در انگلستان دارای حجم موتور 1725 سی‌سی بود، در سال‌های بعد یعنی سال 1969 مدل دولوکس پیکان که در ایران نیز بسیار مشهور است ساخته شد.

بهترین مدل پیکان که در ایران معروف به پیکان اونجر است نیز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرک فورد را بر روی پیکان گذاشته بود.

پیکان تا قبل از انقلاب در بیش از شش مدل تولید شد که پیکان استیشن، دولوکس، کار، جوانان برخی از مدل‌های قبل از انقلاب پیکان است.

 

 

 

روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال 1364 ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آن را مونتاژ می‌کرد، و در کنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شد.

در سال 1364 خط تولید پیکان تالبوت انگلستان متوقف و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد. با توجه به این وضعیت، تولید پیکان از سقف بیش از 70 هزار دستگاه در سال 1363 به سه هزار دستگاه در سال 1368 رسید و عملا خط تولید پیکان می‌رفت تا با توقف روبه‌رو شود.

 

 

اما در سال 1368 مدیران آن زمان ایران خودرو تصمیم گرفتند تا خطوط دست دوم شرکت تالبوت را خریداری کرده و با تقسیم آن در تولید کنندگان قطعات خودرو و بازسازی بخشی از خطوط تولید ایران خودرو سعی کردند پیکان را از ورطه نیستی نجات دهند، اما بعد از نصب خطوط ایران خودرو با خطوط ناقص ، دست دوم و مستهلک شده‌ای روبه‌رو بودند که کاستی‌های فراوانی داشت.

در سال 1370 صنعت خودروی ایران به جانداری نیمه‌مرده شبیه بود؛ رکود اقتصادی و صنعتی بعد از جنگ و حدود هفت سال خواب زمستانی، ایران خودرو را در آستانه نابودی قرار داده بود.

 

 

تصویر مرتبط

 

 

در آن زمان بسیاری معتقد بودند دیگر احتیاجی به صنعت خودرو نیست و عده‌ای نیز خواستار ادامه تولید کارخانجات خودروسازی و نجات آن بودند، اما پیکان در آن سال‌ها، صنعت خودروی ایران را نجات داد و جریان حیاتی سرمایه را به شرکت ایران خودرو بازگرداند.

حتی در اوایل دهه 70 و واردات انبوه خودرو، این خودرو از محبوبیت نیفتاد و هم‌چنان پول رایج بازار خودروی ایران بود.

تعمیر راحت، ارزان بودن تعمیر، تعمیر در همه جا، هزینه کم و انس مردم ایران با این خودرو، هم‌چنان این خودرو را تا سال 1380 به عنوان پرمشتری‌ترین خودرو مطرح می‌کرد.

خودروی پیکان از طی دهه 70 به بعد سبب شد مراکز قطعه سازی نیز بعد از انقلاب دوباره با داخلی سازی قطعات پیکان شکل بگیرد، بسیاری از قطعه سازان از کپی کاری قطعات پیکان به روش مهندسی معکوس به دانش ساخت دست یافتند وتا جایی پیش رفتند که هم اکنون به اروپا و آمریکا نیز صادرات قطعه انجام می‌دهند.

آخرین مدل پیکان طراحی معروف کرایسلر است که تولیدش در ایران از سال 1359 آغاز شد. شاید اولین زمزمه‌های رفتن پیکان سال 1356 به گوش می‌رسید. در آن زمان قرار بود پژو 304 هووی پیکان شود و طی مدتی کوتاه این نوعروس، قصد گرفتن جای پیکان را داشت.

و بالاخره در سال 1384 و تولید دو میلیون و 295 هزار دستگاه پیکان تولید آن متوقف شد.

 

سال شمار تولید انواع سواری :

1346) سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور 1600 و 1725 و 1800 سی سی .

1369) سواری پژو 405 در مدلهای Gl و Glx با حجم موتور 1580 سی سی

1374) سواری پژو 405 در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با حجم موتور 2000 سی سی

1374) سواری پژو 205 مدل Gr با حجم موتور 1360 سی سی

1376) سواری پژو Rd با حجم موتور 1600 سی سی

1377) سواری استیشن پژو 405 با حجم موتور 2000 سی سی

1378) پارس با حجم موتور 1800 سی سی

1379) تولید آزمایشی سمند (پروژهx7 ) با حجم موتور 1800 سی سی و سیستم انژکتوری

1380) پژو 206 باحجم موتور 1400 سی سی

1380) افتتاح خط تولید سمند با حضور ریاست محترم جمهور وقت آقای خاتمی

و پس از آن تولید سمند Lx.

1383)تولید سومین مدل سمند." سمند سریر"

1384)پرده برداری از اولین پزو فرانسوی , ایرانی .پژو آریان و تولید آخرین پیکان !

 

سال شمار تولید انواع خودروهای کار :

1342) اتوبوس مرسدس بنز مدل 302 ، مدلهای ( برون شهری ، درون شهری ، فرمان چپ و شاسی ) ، اتوبوس بنز Lp 608 ، اتوبوس بنز مدل Op

1344) مینی بوس کومر (مینی بوس ،وانت و آمبولانس )

1346) مینی بوس مرسدس بنز مدل 319 که بعد ها به مدل 309 تغییر یافت در مدلهای : (استاندارد و سقف بلند )

1349) مینی بوس مرسدس بنز 409 آمبولانس

1350) مینی بوس بنز 309 (مینی بوس ، وانت و آمبولانس تک کابین و دو کابین )

1367) مینی بوس مرسدس بنز مدل 508 ( استاندارد و سقف بلند )

1368) اتوبوس شهری مدل O355

1369) مینی بوس بنز 508 کاروان ، مینی بوس بنز 409 ، مینی بوس بنز M30 ، مینی بوس بنز 508 کاروان ، مینی بوس بنز 409 ، مینی بوس بنز M30

1373) اتوبوس توریستی سقف بلند مدل 400 ، مینی بوس بنز O508 D

1374) اتوبوس سوپر C400 ، مینی بوس کاروان

1375) اتوبوس درون شهری S360

1376) اتوبوس دو طبقه ی نئوپلن ، اتوبوس فرودگاهی نئوپلن ، اتوبوس شهری لاینر نئوپلن ، اتوبوس توریستی سقف بلند مدل 400 تولید انبوه ، مینی بوس هیوندایی مدل E ، مینی بوس هیوندایی مدلM ( مینی بوس و نوع وانت ) ، اتوبوس شهری دو کابین


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

:: بازدید : 31
:: ارسال شده در: صنعت , خودرو ,

نویسنده
نویسنده : Admin
تاریخ : [پنجشنبه 01 شهريور 1397 ] [ 15:5]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
آخرین ارسال های انجمن
صفحات سایت
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 1607
کل نظرات کل نظرات : 200
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5
تعداد اعضا تعداد اعضا : 78

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 635
باردید دیروز باردید دیروز : 1,391
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 11
بازدید هفته بازدید هفته : 10,371
بازدید ماه بازدید ماه : 23,842
بازدید سال بازدید سال : 120,741
بازدید کلی بازدید کلی : 808,690

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.196.26.1
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
UstA
Translate : UstA